FAQ

Hoewel wij zo transparant mogelijk proberen te zijn kan het natuurlijk altijd voorkomen dat iets niet helemaal duidelijk is. In deze FAQ geven wij het antwoord op vragen die vaak gesteld worden.

Veelgestelde vragen

1. Is Berry's Interactieve Kalender (BIK) ook op papier verkrijgbaar?
Nee weg met papier, bridgen moet je doen! Dat is de gedachte achter BIK. Spelen is niet alleen leuker dan lezen, maar ook leerzamer. Met BIK kunt u dagelijks een door Berry geselecteerd probleem spelen op uw PC of tablet. En tast u de eerste keer mis, dan kunt u het gewoon nogmaals proberen.
2. Krijg ik korting als ik BIK in mei koop?
Nee, BIK loopt 365 dagen vanaf de eerste dag dat u het programma opstart. U kunt dus op 1 januari beginnen maar dat hoeft niet. Als u bijvoorbeeld pas op 11 mei begint loopt de kalender door tot en met 10 mei van het volgende jaar.
3. Ik heb de bridgekalender al op papier. Krijg ik dan korting?
Nee, Berry heeft wel vele jaren een papieren bridgekalender gemaakt maar is daar enige jaren geleden mee gestopt. De papieren bridgekalenders die momenteel verkrijgbaar zijn, zijn niet door Berry gemaakt.
4. Hij doet het niet. Hoe kan dat?
Het bieden en spelen gaat op de tablet anders dan u op de computer gewend was. Zie vraag 6 en 7.
5. Hij doet het niet meer. Kunt u dat herstellen?
Een tijdelijk probleempje met de verbinding is altijd mogelijk, dan kunt u het later nogmaals proberen. Als u aanhoudende problemen heeft kijk dan bij onze tablet tips voor extra hulp.
6. Het lukt me niet te bieden op een tablet. Hoe werkt dat?
Bieden gaat door het slepen van een bod uit de bidding-box naar het biedverloop. Een simpele natuurlijke manier waardoor tevens voorkomen wordt dat u per ongeluk een foutief bod doet.
7. Het lukt me niet een kaart te spelen? Hoe werkt dat?
Op een tablet sleept u een kaart vanuit de hand naar de tafel. Miskliks zijn daardoor onmogelijk. Op uw gewone computer kan dat ook maar dan kunt u ook op een kaart klikken.
8. Hoe ga ik naar de volgende slag?
Door op een willekeurige plek links op het scherm te tikken of door het kleine zwarte driehoekje rechtsboven te gebruiken. Speelt u zelf voor in de volgende slag dan hoeft dat niet en kunt u gewoon de kaart naar keuze aanklikken of slepen.
9. Waar kan ik mijn registratiecode invullen?
Tablet Bridge werkt in samenwerking met de Berry's Internet Club (BiC) servers en u dient ingelogd te zijn om Tablet Bridge te kunnen gebruiken. Als u nog geen BiC-account heeft dan maakt u eerst een gratis account aan door te klikken op BiC-account aanvragen. U ontvangt dan informatie om te verbinden met onze servers. Na verbonden te zijn kunt u uw product registratiecode activeren.
Als BIK reeds bij uw account geactiveerd is hoeft u niet opnieuw te activeren maar klikt u na het aanmelden direct op Kalender.
10. Waarom wordt mijn wachtwoord niet geaccepteerd?
Op Tablet Bridge en BiC gebruikt u het wachtwoord dat u van ons ontvangen heeft. Als u deze vergeten bent of de melding krijgt dat het wachtwoord niet juist is dan klikt u op Wachtwoord vergeten?. U ontvangt daarna een email met het juiste wachtwoord.
NB: de product registratiecode is niet uw wachtwoord, zie ook punt 9.
11. Het lukt me niet om mijn emailadres goed in te tikken. Heeft u een tip?
Sommige tablets met Android als systeem hebben een erg vervelende auto-correct. Uw emailadres kan daardoor aangepast zijn of er komt een spatie achter. Kan best lastig zijn om dat aan te passen. Een paar keer alles uitwissen en weer invoeren helpt vaak om het systeem duidelijk te maken dat het toch echt goed is.
12. Tablet draaien lukt niet. Hoe moet dat?
De software vereist dat u de tablet in de zogeheten landscape modus houdt (langere zijde onder). Als de tablet draaien niet helpt staat uw tablet in een rotatie-slot. Op iPads ontgrendelt u door het kleine schuifje rechtsboven aan de zijkant te verschuiven. Onder Android dient u in de Instellingen app, de optie Toegankelijkheid>Scherm automatisch draaien, te activeren.
13. De WebApp werkt niet op mijn iPad. Is er een oplossing voor?
De WebApp eist iOS 7 of hoger. De eerste generatie iPad (van voor 2011) ondersteunt dat niet. Op de achterkant kunt u het type vinden. Zoek naar een typenummer. Als dat A1337 of A1219 is dan heeft u helaas een eerste generatie iPad. Als u een nieuwere versie van de iPad heeft maar geen iOS 7 dan dient u de iPad eerst te updaten. Kijk onder Instellingen->Info en dan bij Versie om te zien welke iOS versie u heeft.
14. De WebApp werkt niet op mijn android tablet. Is er een oplossing voor?
De WebApp eist een moderne internetverkenner. Veel android tablets hebben er twee: van Samsung en van Google (Chrome). In de praktijk blijkt de internetverkenner van Samsung vaak achter te lopen en de nieuwste technieken niet te kennen. Wij adviseren het gebruik van Google Chrome onder Android.
15. De WebApp werkt niet op mijn tablet. Is er een oplossing voor?
De WebApp communiceert op een speciale manier met de BiC servers. Vooral openbare servers zoals in hotels en hotspots kunnen dat blokkeren. Om dit te controleren kunt u het volgende doen: open uw internet verkenner op het apparaat waar u de WebApp wilt gebruiken en surf naar WebSockets Test. Dan wordt de verbinding getest. Om de WebApp te laten werken dient of WebSockets (Port 443) goed te zijn of WebSockets (Port 80). Zijn beide niet goed dan kan de WebApp niet gebruikt worden.
16. Waarom moet ik elke keer de website bezoeken?
Dat is niet nodig. Het is eenvoudig om een permanente snelkoppeling te maken. Kijk bij onze tablet tips voor extra hulp.
17. Hoe werkt product activeren na een iDEAL-betaling?
Activeren is niet nodig na een iDEAL-betaling. Na de betaling moet u even afmelden en opnieuw aanmelden. Er is een grote knop verschenen met daarop de naam van het zojuist aangeschafte product. Klik of tik daar op om het product te gebruiken.

Werking tablet

Dit is niet de aangewezen plek voor een cursus tabletgebruik. Toch merken we dat verreweg de meeste vragen worden ingegeven door een gebrek aan kennis. Op een aparte webpagina hebben we daarom gemeend enkele punten iets uitgebreider toe te lichten. Zie tablet tips.

Overige vragen

Heeft u nog andere vragen die hier niet behandeld worden?
Wij helpen u graag verder. Helaas kunnen we niet op vragen van bridgetechnische aard ingaan.

Voor verzoeken en andere problemen kunt u ons per e-mail bereiken: helpdesk@bicbridge.nl.